Misi Menyelamatkan Anak Kucing

Siti Norshimah Md Yasan | Saturday, April 23, 2016 |
Selamat bersiaran kembali....

Inilah ibu kucing tu.  Ke hulu ke hilir dia tunggu kita orang selamatkan anak dia


Apa khabar semua?  harap2 sihat semuanya.

Okeylah nak cerita apa yang terjadi hari ni kat opis.  Hari ni beberapa rakan Cik Siti terlibat dalam misi menyelamatkan anak kucing.  Itu pun gara-gara Cik Siti terdengarkan suara halus dari sebalik dinding tempat duduk Cik Siti.

Pagi tu memang ada orang datang servis aircond.  Bila dia orang dah siap, Cik Siti kuncilah suttle dan pintu bilik belakang.  Ingatkan tak ada apa-apa sehinggalah waktu petang tu, Tengah baru nak mulakan tugas (baru selesai seisi Audio Conference) Cik Siti dengar ada bunyi anak kucing.  Tanya juga member kalau-kalau dia ada dengar.

Bila hati dah tak sedap, Cik Siti bukalah pintu.  Menjerit member Cik Siti dengan Cik Siti sendiri terkejut.

"Kak Shim!  ada ada anak kucing dua ekoq" dengan loghat pekat pinangnya.  Cik Siti pun jengah.  tak nampak.  Mungkin dia dah pergi jauh sebab member Cik Siti menjerit tadi.  Antara pintu dengan suttle adalah lebih kurang satu kaki.  Eh.... tak puas hati lagi.  Cik Siti panggil staff lelaki pulak nak minta pindahkan barang yang terselit kat celah-celah tu.

Hai. puas jugalah kita orang pujuk anak kucing tu keluar.  Yang ibunya Cik Siti dah macam tak tentu arah.  Yelah.... anak kot.  Kita pun sayangkan anak.  Binatang pun sayangkan anak.  Dekat setengah jam juga kita keluarkan anak-anak kucing tu.  Yang sekor tu garang ya amat.  Ligat semacam.  Namun Cik Siti menghela nafas lega sebab kedua-dua tu selamat.  Sebab Cik Siti yang kunci pintu tu.  kalaulah dia tak mengiau dan Cik Siti tak terdengar, hai tak tahulah.  Apa pun bersyukur sangat dia selamat.  Yang jadi persoalannya..... Siapakah yang buang kucing kat belakang opis Cik Siti.  Cantik pulak warna bulu kucing tu.

Tengoklah reaksi ibu kucing bila berjumpa dengan anaknya.  

No comments:

Post a Comment

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page