MELODI CINTA Edisi 3: Cerpen Kuih Koci Pulut Hitam

Teratak pena | Sunday, April 17, 2016 | |
Kembali lagi Cik Siti di teratak....



Alhamdulillah....

Inilah perkataan yang terbit dari bibir Cik Siti bila mendapat email dari pihak Karya Seni bulan Januari hari tu. Memang memang memang Cik Siti tak sangka dari beribu-ribu cerpen yang diterbitkan di dalam website Penulisan2U cerpen Cik Siti telah melepasi seisi penilaian. Bila dikatakan cerpen Cik Siti bakal diterbitkan bagaikan bulan jatu keriba.  Mungkin inilah rezeki yang telah diberikan oleh Allah.

Buku ini boleh diperolehi pada Pesta Buku Antarabangsa 2016  yang akan berlangsung selama 2 minggu bermula 29 April 2016.  Buku ini boleh dibeli dengan harga promosi RM 16.00 sebuah. Kepada yang berminat dengan antologi cerpen bolehlah dapatkan sebuah.  Hai..... tak sabarnya nak baca buku antologi ni.  Okey, jom layan sedikit coretan dari cerpen KUIH KOCI PULUT HITAM hasil tulis Cik Siti.

            “Saya ni hantu kuih koci.  Tambah lagi kuih koci pulut ni.  Yang lain tak berapa sangat.  Tapi…. Tak apalah.  Bungkuskan saya talam berlauk tu seringgit.  Tak pernah pula saya makan kuih ni.”  Riang sahaja Ihsan menyambutnya.            “Eh, kau ingat makan kuih koci macam makan nasi ke Ihsan.  Banyak sangat ni. Aku tahulah kau suka dengan kuih ni tapi takkan banyak macam ni.” Tegur Rahim.            “Jangan risaulah.  Aku boleh habiskan. Betul tak Kasih?”  Kasih tersentak.  Wajah Kasih berubah.  Pertanyaan Ihsan tidak dijawab.            “Kasih?” Kasih tersentak.
            Ihsan memandang kepada Kasih.  Perubahan wajah Kasih itu benar-benar memberikan tanda tanya buat dirinya.  Tiba-tiba dia bertanya kepada dirinya sendiri.  Ah, adakah tersalah cakap atau kurang ajar perilakunya sehingga menyebabkan Kasih yang rasa gelisah?  


Cik Siti amat berterima kasih kepada pihak Penulisan2U dan Karya Seni kerana sudi memberi peluang kepada Cik Siti menjadikan salah seorang penulis di dalam Antologi Cepern MELODI CINTA edisi 3.  Diharap ianya menjadi pemangkin kepada Cik Siti untuk terus berkarya.  Dan tak lupa juga kepada bonda Cik Siti Puan Hasinah Hamzah, Cik Abang Mohd Aris Nasir, adinda-adinda Cik Siti Nahdatul Izah dan Nurul Shidah serta putera dan puteri Cik Siti yang begitu memahami Cik Siti.

2 comments:

  1. Tahniah, cerpen cik siti bakal diterbitkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Nurolhuda... Dan terima kasih juga sudi singgah

      Delete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page