Gagal bukan tanda kekalahan

Teratak pena | Saturday, November 16, 2013 |
salam Bertemu Kembali....



Dah lama sangat tinggalkan teratak ni tidak berpenghuni.  maklumlah sibuk.  banyak yang nak share tapi tangan ni macam malas je nak menaip.  Tangan Cik Siti ni bukannya tangan yang laju menaip. Walau pun kerja Cik Siti hari-hari mengadap komputer tapi Cik Siti banyak guna nombor.  kalau nombor memang expert. Bak kata pelanggan pun 'Wah... lu manyak bagus. itu nombor pun tak payah tengok.'  hehehe..... senyum jelah.  tapi kalau huruf tu memang nak kena tengok keyboard.

Erm.... frust kan kalau gagal. tak kiralah gagal dalam apa pun memang perasaan tu bermacam-macam.  yang pasti ada rasa marah dan sedih.  yelah.... pada mulanya kita 'aim' baik punya nak dapatkan apa yang kita hajatkan.  tapi penghujungnya.... punah harapan.  Musnah impian.

Tapi.... bila difikirkan balik mungkin ada hikmahnya dalam kegagalan tu.  kalau bercinta mungkin ada yang lebih baik kita akan temui.  kalau dalam peperiksaan, mungkin ada platform untuk kita berhati-hati dan berusaha lagi.  untuk menjadi yang terbaik memang senang.  tapi nak mengekalkan yang terbaik, belum tentu senang.

Yang sebenarnya entry ni nak tujukan pada Cik Siti sendiri tentang kenaikan pangkat tempohari.  Cik Siti yakin mungkin ada sebab tidak berjaya dan mungkin juga Cik Siti akan memegang jawatan yang lain.  ala... fikirkan rezeki tu tetapkan ada.  Cuma cepat atau lambat je.  yang penting bila dah gagal tu jangan pulak rasa rendah diri.  dan sekarang ni pun dah pegang balik 2 jawatan.  sampaikan dalam carta organisasi pun nama Cik Siti ada 2. Admin dan Pembantu Ketua Hasil.  Mampu?  kalau boleh dikerat badan ni dah lama Cik Siti buat.  Senang nak manage.  dan bila fikir balik ada baiknya kerana Cik Siti akan tahu semua.

Erm.... ingat pepatah: Tuah ayam nampak dikaki..... Tuah manusia tiada siapa yang tahu....

dan mana tahu Tuah Cik Siti sedang menampakkan cahayanya.... (Ceeewwaahhhh... Berangan sangat)

No comments:

Post a Comment

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page