mee hoon goreng sicilik

Siti Norshimah Md Yasan | Saturday, October 13, 2012 |
Berjumpa kembali..... Apa khabar semua? Sejak dua menjak ni Cik Siti asyik nak updated pasal makan je kan? Dari sunyi dari tak ada entri. Baik Cik Siti masukkan resepi. Okey... Meh sini layan resepi....

4 ulas bawang merah
4 ulas bawang putih
Dua sudu besar udang kering
*Kesemua bahan ditumbuk
bila dah tumbuk tu.... masukkan minyak dan mula menumis.
Masukkan Carrot yang dipotong dadu
Masukkan air sedikit
masukkan garam
Kemudiannya serbuk lada putih
masukkan hotdog yang dipotong
Jangan lupa pulak masukkan mee hoon
Bila mee hoon tu dah lembut,
Masukkan kobis yang dihiris
Last sekali, Cik Siti masukkan daun kucai. Sebab apa? anak-anak tak suka makan sawi.
Done! senang je.

Sesiapa yang nak layan resepi ni dipersilakan.... senang dan mudah.  tak payah nak blender cili.

Jemput makan.

12 comments:

  1. dah molek benar ni hidang dengan teh o ais
    hehe

    ReplyDelete
  2. memang kena dengan regu dia tu En Tehr

    ReplyDelete
  3. meehon singapore?.. nyam sedap tu

    ReplyDelete
  4. Salam Kenal Bayu...

    Nampak macam bihun singapore je...

    ReplyDelete
  5. Donnyien: boleh.... Donnyien masak pun ok juge

    ReplyDelete
  6. salam bayu kenangan..lama xsinggah kat sini.Apa kabar?Emmm...nampak sedap meehoon tuk sicilik tu,bdk2 mmg xbiasa mkn pedaas2kan..:D

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page