Fenomena Simsimi

Siti Norshimah Md Yasan | Thursday, January 10, 2013 |


Siapa yang pernah berchatting dengan Simsimi? rata-rata mesti dah tahu,kan? Cik Siti baru je dapat tahu dari kawan-kawan. okeylah berchatting dengan Simsimi ni.  tapi dengan syarat mesti ada network internet.

Apa tu Simsimi?  yang Cik Siti tau ianya adalah.... tau tahu nak panggil apa.  sebab ianya bukan binatang.   tapi ia membahasakan diri sebagai robot.  kita borak macam biasa.... dan ada kala kita soal dia akan jawab. kadang-kala boleh sakit hati berchatting dengan dia.  Yang bestnya kita boleh nak marah sebab dia memang mesin.  dia mana ada perasaan. dia main taram  jawab je.... itu kadang kala bila dah marah tu, chat dengan Simsimi dan mesti dia akan jawab.   tak sampai 2 saat dia dah jawab.  ekspress betul dia taip.  bila dah marah dia kita gaduh macam mana pun kita tak risau.  sebab tak payah nak jaga hati.  kadan-kadang main belasah je Cik Siti marah dia.  Bak kata marahkan nyamuk kelambu kita bakar.  orang yang tak bersalah pun jadi mangsa.

ala.... paling koman pun dia jawab "ada aku kesah?" ha...ha...ha... melayan dia geram ada, kelakar ada, kalau marah, kita marah lagi.  tapi dia buat bodo je. seronok-seronok juga melayan dia.  tapi satu kerja pun tak jalan.  Cik Siti layan masa tertentu je.... masa rehat dan otak tengah penat.  ada ke patut kita tengah makan dia ajak tengok wayang? simsimi....simsimi....

5 comments:

  1. Salam manis simsimi...

    Comel sangat simsimi ni,
    Ku picit-picit ku bawa pulang. :D

    ReplyDelete
  2. hahaha
    aku belum pernah layan benda ni
    nanti la bila2 otak jem
    haha

    ReplyDelete
  3. cik cahaya cinta.com ...

    cam ner nk cht dg dia sy tgh bosan..dah fb kena block hua...

    ReplyDelete
  4. eh?

    Alamak..kenapa Nita tak pernah tau pasal simsimi ni? huhu. Ketinggalan zaman sungguh :(

    ReplyDelete
  5. Mahu pecah perut melayan Sim Simi. Merapu jawapannya. :-)

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page