Terkenang Semasa Dulu.... Maktab Adabi Muar

Siti Norshimah Md Yasan | Thursday, June 13, 2013 |
                                      Inilah kelas dia.... walau pun tidak sehebat sekolah lain namun ia telah membuatkan cik Siti ingat sehingga kini.......... (ehsan dari blog Cerita Nan lalu)


Selamat bertemu kembali....

Maktab Adabi Muar.... banyak memberikan kenangan manis dalam hidup Cik Siti.  Tak tahu kenapa.  Mungkin dengan keikhlasan Cikgu-cikgu yang mengajar sehinggakan sehingga kini ingatan Cik Siti memang tidak boleh lupakannya.  dan yang paling Cik Siti tak boleh lupa bila belajar kelas tambahan dalam banjir.

Mula-mula okey je kita orang dalam kelas tu.  Masa tu Cikgu Othman yang ajar Ekomomi Asas dengan berbesar hati nak berikan kami kelas tambahan.  Erm.... Cikgu Othman.... Guru yang istimewa... dia boleh menulis dengan kedua-dua belah tangannya.

Waktu pagi memang dah mendung langit tu.  memang dah nak hujan sangat dah.  Tapi kita orang teruskan juga walhal hujan dah mula turun dengan lebatnya.  Mata tu dok juga jeling kat jenang atas.  U.... lebat sangat sampaikan kita orang tutup pintu sebab dengan angin sekali.

bila dah sampai tengahari.... Cikgu Othman dengan senyum simpul dan bila buka pintu.... tu dia... air dah naik dah...

"Cikgu macam mana nak keluar ni? air dah melimpah masuk."

masa tu kita orang kaget sampai tak boleh nak fikir. bukan ke boleh buka kasut harung je air tu... ini tidak, ada akal yang lebih bernas susun kerusi satu persatu lepas tu... naik atas kerusi sampai kat tanah yang tinggi sikit.  haha... memang tak boleh lupa langsung.

Kenangan Lalu....

1 comment:

  1. oh kenangan
    sering menyebabkan kita senyum sorang2
    hehe

    pengalaman yang menjadikan kita lebih dewasa

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page