Bila kemampuan anda dipandang sebelah mata

Teratak pena | Saturday, January 08, 2011 |

Apa perasaan bila kemampuan dan krebiliti anda tidak dihiraukan? memang le rasa rendah diri tu ada. sedih pun ada dan tak nafikan sakit hati... tapi.... kita jangan lupa dengan kekuatan yang kita ada. semangat dan kesungguhan boleh membuka mata setiap mereka yang pernah merendahkan kemampuan kita.

yang ini adalah pengalam Cik Siti dua tahun lepas bila penyelia Cik Siti bercuti bersalin dalam 4 bulan.... 2 bulan warded dan 2 bulan bersalin.... bayangkan Cik Siti kena godek bank recon yang memang memeningkan kepala setiap bulan. sudahlah Cik Siti tak beberapa mahir, and then keluar satu statement yang betul-betul membuatkan Cik Siti sentap. kata-kata tu datang dari Finance yang memang menjaga kami. "Boleh ke dia buat bank recon? pandai ke dia?" dush! tahulah cik Siti tak pernah belajar akaun... kata-kata seperti itu boleh buat kita lemah semangat.

Cik Siti wat tak tahu dan dengan kata-kata itulah yang membuatkan kita bersemangat untuk belajar. Untuk dua bulan pertama memang nak menangis... bukan seratus dua nak buat balancing. hua.... Cik Siti bagai nak demam... tapi Cik Siti kuatkan semangat yang kita boleh lakukan dengan semangat dan keyakinan.

dan keputusannya untuk empat bulan Cik Siti berjaya menguasai bank recon dan tinggalkan variece(betul ke ejaan?) '0'... bangganya....

So kepada yang kemampuannya sering diperlekehkan itu tidak bermakna kita ni lemah dan tidak boleh melakukannya tetapi kita mampu melakukan dan malah ada masanya kejayaan itu lebih dari yang kita harapkan...

Layan lagu ni ye...



Note: sampai sekarang Cik Siti masih boleh buat bank recon...insyallah....

4 comments:

  1. asal saja kita yakin dengan apa yang kita lakukan
    cakap2 orang tolak ke tepi pagar
    tahniah kerana cik siti berjaya laluinya

    ReplyDelete
  2. asal saja kita yakin dengan apa yang kita lakukan
    cakap2 orang tolak ke tepi pagar
    tahniah kerana cik siti berjaya laluinya

    ReplyDelete
  3. cabaran tempat kerja mmg macam2. ishk seram! tapi bagus la macam tu kuat semangat.
    eh macam ganas lagu tu, kalau buat lagu jika kau fikir boleh tu lagi syok kott..hehe

    ReplyDelete
  4. tehr: time kasih...buat muka tebal je nak belajar
    Anita:fikirkan boleh.... kita boleh buat

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page