Cerita tentang pengalaman khidmat pelanggan banyak cabarannya, kena sabar....sabar...sabar... dan sabar. okeylah... nak cite sikit pasal soalan yang pernah menguji kesabaran Cik Siti. Dan jawapan Cik Siti senyum dan ada masa tak tahu nak cakap apa.
soalan yang paling simple dan Cik Siti fikir dua tiga kali.
1) Hari sabtu ni cuti umum. you all buka ke?
tet.... geleng je lah...
2) I bayar lebih ni duit tu you all ambik ke?
Erm.... bukan Cik Siti untung pun....
3) Kenapa orang ramai sangat?
awal bulan kot.... tp kalau tengah bulan? Cik Siti dok angkat bahu... tak tahu...
4)Masa bila tak ada orang?
Masa tutup(hehehe dalam ati je) tengah bulan kot? kalau ramai? dok angkat bahu lagi... diaorang ingat Cik Siti Nujum Mak Belalang kot?
5)Kenapa orang banyak tanya you all jawab? suruh tanya tempat lain le...
Habis? takkan nak halau kot? tp biasanya tengok situasi juga. kalau pelanggan ramai sangat terpaksa cut conversation tu. kesian tengok orang dah tunggu lama.
6)Kenapa orang tua dengan dengan kurang upaya tak payah ambik nombor?
ada juga orang macam ni... yang ini memang hish tak tahu nak jawab apa. yang sebenarnya kalau di tmpoint memang pelanggan yang warga emas dengan kurang upaya akan terus ke kaunter dan kami terus serve.
kalau ikutkan banyak soalan yang kadang-kala menguji kesabaran kita. tapi ada juga soalan yang membina dan memberi motivasi. tapi kita cerita lain kali yek?
Adios
kalau soalan no.6 tu memang2 tak patu
ReplyDeletesoalan no 6 tu teruk benar
ReplyDeletekalau nak cepat dan tak mahu ambil nombor, jadi je OKU
huhu
onlanjer: Memang pun... dan kadang kala tu sakit hati pun ada
ReplyDeleteTehr:manusia sekarang...
kerja yang berdepan dengan orang ni memang kena banyak sabar!!hish.. soalan yg tak patut tanya pun ada..macam-mcam..
ReplyDelete