Jajan kecik-kecik dulu

Siti Norshimah Md Yasan | Saturday, September 22, 2012 |
Selamat berjumpa lagi semua.... berjumpa lagi dien3 kedua hari ni.  nak cerita sikit ni.  agak-agak apa jajan korang semua masa kecik-kecik?  Cik Siti? Erm..... fun fries? nugget? Super Ring? Mister Potato? semua tak pernah merasa pun.  tambahan lagi duduk dekat kampung.  mana nak kenal benda alah tu.  lagi pun rasanya yang beli tu pun orang kaya-kaya. Agaknya....

Masa Cik Siti kecik-kecik dulu, masa darjah satu jajan Cik Siti semuanya yang tak lapuk dek hujang yang tak lekang dek panas.  rasanya sampai sekarang nak cari pun senang lagi.  cuma harganya saja yang sudah berubah.  Jom layan jajan Cik Siti masa kecik dulu

                                                                 Sumber dari google
Sagun.... salah satu kesukaan Cik Siti.  kalau dapat duit belanja 20 sen dengan nenek, kat sekolah mesti beli ni.  tapi kalau nak makan benda ni jangan gelak dan jangan bercakap.  tak pasal-pasal tersembur dek orang depan kita.

                                                       Sumber dari google juge
Yang ini pun Cik Siti suka...... tak dapat sagun yang ini pun boleh juga.  ibarat rotan tak ada, akar pun berguna juga.(Betul ke peribahasa ni? kalau salah betulkan ye.)


                                                         kredit dari google
Kalau dah beli sagun atau kacang pedas tu, mesti ada ni juge.  aiskrim Malaysia.  dulu masa kecik-kecik diaorang jual perisa sirap, milo, kacang merah dan kacang hijau. Dulu murah je.  seposen dah boleh dapat dah. bestnya! Kadang-kala Cik Siti buat juga sendiri.  bila anak-anak nak aiskrim bukak peti ais bagi je.  biasanya buat perisa mangga atau tropika.

Kalau korang pulak macam mana? 


1 comment:

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page