Pukul 3 malam....

Siti Norshimah Md Yasan | Sunday, September 23, 2012 |

Berjumpa lagi, hari minggu macam ni semoga ceria semua.  Sebelum melangkah ke majlis walimatulurus, teringin pulak nak menaip dalam teratak ni. cerita ni kisah puteri Cik Siti yang tengah.  siapa lagi si kakak yang pandai dan banyak cakap.

Dia bertanya dengan Cik Siti:

"Ibu, kita nak pergi rumah orang kawin bila?" Tanya kakak yang masa tu Cik Siti dalam bilik.
"Kakak tanyalah ayah." Dia keluar dan pergi tanya dengan Cik Abang. masuk sahaja dia terus kata.
"Ibu, ayah kata pukul dua belas." Okey, lepas tu dia tengok jam dalam bilik.  kebetulan jam dalam bilik tu dah tak betul.
"Ibu, jam ni dah tak betul.  pukul 3 malam." ?????? Cik Siti blur.
"kakak... mana ada pukul 3 malam.  yang ada cuma 3 petang atau 3 pagi je."
"Ye ke? pelik lah..... kenapa pukul 3 pagi? bukan 3 malam ibu?"
"aa....u.....a....u...." nak kata selepas 12 tengah malam kita kata pagi mesti dia tanya.  habis tu kenapa gelap macam malam. So.... dok terangkan juga 3 petang dan 3 pagi.

aduh! susah juga kalau dia orang ni dah pandai nak bertanya

4 comments:

  1. hehe
    jawab, jangan tak jawab

    pernah satu kali tu
    seorang ayah melayan pertanyaan anaknya sepanjang penerbangan dari kuala lumpur ke kuching
    memang bagus betul dia layan anak

    ReplyDelete
  2. memang seronok nak melayan anak-anak ni. tp yang tak seronok nak menjawab tu yang tak tahan

    ReplyDelete
  3. Pening hendak menerangkannya. :-)

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page