Kastel 2013

Teratak pena | Thursday, November 28, 2013 |
Bersidang lagi semua....



Dalam bulan ni nampaknya ada beberapa rezeki yang datang menjengah Cik Siti.  al-hamdullillah... Bukan sahaja group Cik Siti menang the challenger 6 minggu berturut-turut malah ada beberapa rezeki untuk Cik Siti sendiri.  Bukan sahaja dapat souvinier masa jawab kuiz hari tu malahan ada yang lebih besar lagi.

Hari tu, masa dok tengah baca e-mail syarikat, pap! kecik besar mata Cik Siti bila lihat nama yang tertera pada skrin komputer.  Yelah.... bukan mengharap sangat pun.  Yang sebenarnya suka-suka je.  Sebab dah memang minat dengan  pantun.  Menjerit sekejap bila nampak nama Cik Siti sebagai salah seorang pemenang pertandingan pantun KASTEL 2013.

KASTEL 2013... yang sebenarnya Kastel tu merujuk kepada sukan tahunan TM.  Setiap tahun sukanan tahunan TM akan diadakan dan kali ini negeri pantai timur iaitu Terengganu menjadi pilihan atlet berjuang.  Bukan sahaj sukan, malahan mereka juga mengadakan pertandingan menamakan maskot dan juga pantun.

Tak sangka pulak suka-suka boleh menang.  Itu pun Cik Siti buat lepas office hour masa Cik Siti tengah ting tong dengan failing dan juga report menujah macam air hujan. Bila kata negeri Terengganu, jadi Cik Siti pun masukkan eleman negeri Terengganu sebab memang itu dah menjadi syaratnya.  Terharu sekejap (Sebab satu Malaysia tahu.... Orang TM jelah...) Yes! Nak menangis pun ada.  bukan senang nak loloskan dalam pertandingan tu.



Surat penghargaan yang Cik Siti dapat sikit sebanyak memberika dorongan dan semangat untuk Cik Siti berjuang dalam pantun. kalau bukan kita, siapa lagi kan?

Kembang kempis hidung ni bila tengok nama sendiri di skrin....


3 comments:

  1. wah, tahniah untuk cik siti
    seronok bila nama masuk senarai peserta
    bertambah seronok kalau masuk senarai pemenang

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page