Terima Kasih...

Siti Norshimah Md Yasan | Sunday, August 07, 2011 |

Bila bulan puasa dan waktu terluang Cik Siti dok layari internet.... saja suka-suka dan akhirnya Cik Siti lak yang tukar rumah... ha..ha...ha... dah habis tukar rumah tu, saja je Cik Siti godek nak tengok kalau ada gambar cover novel Cik Siti dulu. Yang pernah Cik Siti terbit. Itu yang julung pertama kali Cik Siti menulis. dan godek punya godek Cik Siti terjumpa sebuah blog yang telah pun membuat entri tentang novel Cik Siti... wa... wa... ada juga yang sudi.... terharu jap.

Oleh itu Cik Siti pun nak buat entri tentang blogger ni yang sudi memberi semangat pada Cik Siti. Nak berikan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi membaca novel kecil Cik Siti. dan yang paling best beliau bukanlah dari golongan kaum melayu... Jom layan blogger ni yang memberi komen tentang Cik Siti

LOVELY.ME

Jom Layan Sipnosis Novel Cik Siti (Masihkah ada kasih)

Suraya seorang gadis yang sering ditimpa malang. Perkahwinannya dengan Azman ternyata mengundang bencana apabila dia sering didera. dan perkahwinannya berakhir apabila dia diceraikan dengan talak tiga. Namun begitu, Azman yang akhirnya gila talak sering mengganggu dan yang paling menyedihkan bila Azman ditangkap pada malam pernikahannya dengan Haji Hitam.

kehidupannya bertambah malang bila abang kandungnya yang juga darah daging sanggup menggadaikan tanah pusaka demi melunaskan hutangnya. Akhirnya Suraya akur dengan ajakannya abangnya Firdaus untuk berpindah ke bandar. segala janji oleh Firdaus sedikit pun tiada yang tertunai. untuk mencari sesuap nasi demi anak, ibu dan bapanya yang sakit dia berkerja sebagai pembantu rumah milik Datuk Malik.

Di sana dia diuji lagi. Haris, anak majikannya telah banyak membuatkan hatinya sering dilanda sedih. Namun, ada berita yang akhirnya mengubah hidup apabila dia kahwinkan dengan Haris gara-gara wasiat Datuk Malik. Haris yang amat membenci Suraya dan meminati Rozaina sering mencari kesalahan Suraya. Sehinggalah pada satu kejadian kebencian itu bertukar kepada cinta. Cinta yang akhirnya menjanjikan kebahagiaan.

5 comments:

  1. salam kunjungan balas..Bestnya novel nieeeeeee!!baca sipnosisnya pon cam truja tuk memilikinya....

    ReplyDelete
  2. salam....hmm macam kena beli satu ni..

    ReplyDelete
  3. salam.

    wah wajah baru semangat nak raya ye Kak Siti.hehe

    akak. mana ye nak beli novel ni? MPH ada tak eh? teringin nak beli la.

    ReplyDelete
  4. Azatie: Yang penting pembaca suka saya pun suka juge...

    Kak Aya & Anita: tak tahu le kalau ada ke tidak sebab buku tu publish tahun 2005

    ReplyDelete
  5. wah, penulis novel rupanya cik siti ni
    sungguh tak sangka
    patut la saya suka baca blog ni
    hehe

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page