Memulakan Tugas

Siti Norshimah Md Yasan | Sunday, August 26, 2012 |
                                       kredit dr google

Seminggu lamanya Cik Siti bercuti, maka bermulalah untuk menyambung tugas semula esok hari.  malas? tipulah kalau kata semangat nak kerja esok.  yang si kecik tu pun dah bersuara:

Cik Siti: Esok ibu kerja, Abby duduk dengan Mama ye?
Abby: na nak... nak duk dengan ibu...
Cik Siti : Mana boleh?  ibu kerjalah.
Abby: ibu cutilah...
Cik Siti;  ingat TM tu ibu yang punya ke?
Abby: ibu beyilah TM...
wah!  tinggi angan tu... mampu?  tak tahulah apa cerita yang si kecik tu nanti esok.  mahu menangis bila nak hantar dia... apa pun kepada yang sudah lama bercuti dan akan memulakan tugas esok, selamat bertugas dan semoga berjaya....

Okey.... adios....

3 comments:

  1. kami dah kembali ke sekolah
    sekarang ni sibuk dengan persiapan untuk upsr

    ReplyDelete
  2. as salam,

    mmg bila cuti lama, perasaan malas tu akan ada jugak walaupunn sikit..hehe...

    anak plak kalau dah lama cuti, rindu pulak nak ke sekolah....kita asyik nak cuti jer...hohoho

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page