Shopping Selepas Raya

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, August 29, 2012 |
Hi Blogger semua!

Masih dalam mood raya lagi ke?  rasanya masih ada yang masih lagi penuh dengan rumah terbuka setelah pulang dari berhari raya di kampung kan? masa balik dari kampung hari tu sempat juga Cik Siti singgah di Mydin Melaka untuk memenuhi impian Cik Siti. apa dia? Jom layannnnn...

Yang sebenarnya sebelum raya Cik Siti dah berangan dan impikan nak cari langsir.  maklumlah dah tiga tahun langsir tak bertukar. Namun bila mengenangkan masa tu gaji awal dan juga OverTime pun tak ada, jadi Cik Siti simpanlah niat tu.  Tak pe... kalau ada rezeki tu bila-bila pun boleh beli.

Jadi bila dah balik kampung, ada rezeki lebih Cik Siti ajak Cik Abang ke Mydin.  Di kata nak buat apa? 
"Adalah...."
sampai sana Cik Siti tak pergi kat tempat lain.  Cik Siti terus tuju kat tempat langsir. tengok langsir yang dah siap.  jadi bila dah berkenan dan tengok kain pun boleh tahan tebalnya, dan Cik Siti berpuas hati dengan kualitinya jadi Cik Siti pun ambik. kosnya? 230.00 untuk tingkap 3 panel tp Cik Siti beli yang sliding 8' sebab dia boleh menutup seluruh dinding. Cik Siti pun beli dengan langsir pintu 2 helai yang sama corak dan kain.  sebenarnya Cik Siti bajet dalam RM 300.00 tp bawah dari tu Cik Siti berasa syukur sangat.

Jadi tahun ni.... dapatlah beraya dengan langsir baru. al-hamdulillah... rezeki yang allah beri. syukur sesangat. Sebab tu balik kampung hari tu 2 jam boleh jadi 4 jam.  sebab melencong kat tempat lain. Hehehe....

Apa pun ada  segala hutang kuih dan baju semua dah settle.  sebab tu Cik Siti berani nak beli.  kalau tidak, tunggu kalau ada rezeki lebih....

Al-hamdulillah.....

2 comments:

  1. melencong macam ni tak ada salahnya, cik siti

    ReplyDelete
  2. :) itu le.... angan dah jadi kenyataan

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page