Malam Bersama Keluarga.....

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, August 29, 2012 |
Raya....Raya...Raya.... mana-mana sekarang ni sibuk cerita pasal raya.  La ni Cik Siti nak ceritakan corat-coret raya lepas.  Macam biasa, malam ketiga raya keluarga sebelah bonda Cik Siti akan buat ikan bakar.  Macam tahun-tahun sudah.  Jom kongsi gambar yang Cik Siti sempat snap hari tu....


Nasi lemak 2 singgit.... dibungkus baik oleh mokde+maktam+makuteh+maklah+makngah+mak Ita+seluruh warga dapur....


Otak-otak dari batu berendam.  Mak Ita Cik Siti yang bawa.... Sedap..... sehinggakan Pak dare yang duduk kat Arab tu pun nak bawak kat sana.... Cik Siti tanya juga... tak kena tahan ke nanti????

ikan yang sedang disemadikan....


Bakar! bakar lagi!


Itu dia... tunggu nak semadikan dalam perut je...


Sosej kegemaran anak-anak kecil.....

Yang sebenarnya bukan keluarga sebelah Cik Siti je yang buat.  Sebelah Cik Abang pun buat juga.  tapi dia orang buat pada malam keempat.  tahun lepas Cik Siti tak dapat join sebab Cik Siti dah balik.  komitment pada kerja katanya.... So.... rezeki Cik Siti...Jom layan gambar kat bawah ni....

Menu yang sama.... itu namanya jodoh.... sama tapi tuan lain.... rasa pedas dan sedap.

Itu dia.... ayam bakar.... keluarga sebelah Cik Abang mereka buat ayam bakar, sosej, otak-otak dan kambing bakar bersama dengan tomyam....nyum...nyum....

Menyelerakan, kan?????  sedap sangat!!!!


Itu dia... ayam dan sosej yang telah diperap....

Tahun ni memang seronok.  bukan setakat dapat cuti seminggu, tapi dapat berkumpul bersama sanak saudara....

Kalau ada sumur di ladang,
Boleh saya menumpang mandi,
Kalau ada umur yang panjang,
Insyaallah kita buat lagi....

SELAMAT HARI RAYA SEMUA......

No comments:

Post a Comment

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page