Persediaan hari raya

Siti Norshimah Md Yasan | Wednesday, August 15, 2012 |
Hai... semua...

Rasanya ramai yang dalam mood nak raya, kan?  macam mana dengan persiapan tahun ni?  macam biasalah... ala kadar jelah kan? bila umo dah meningkat ni, rasanya raya tu yang seronok cuma anak-anak.  tapi dalam erti kata ala kadar pun baju baru pun nak beli juga.  kuih pun bertelap-telap.  kat opis tu sape yang jual kuih kita pun nak menempel muka membeli.

Duit raya? tahun yang paling best!  sebab apa?  semua dapat duit baru.  lepas tu lak ada duit 20 ringgit.  tapi Cik Siti lebih suka duit singgit yang lama berbanding yang baru ni. sanggup Cik Siti cari duit lama yang masih baru untuk angpow tahun ni.  sebab apa?  duit singgit baru ni memang susah nak kira. licin dan juga melekat. nak guna mesin?  sampai pagi esok total tak pernah yang betul.  huhuhu...

Apa pun tahun ni Cik Siti dapat cuti selepas raya.  maksudnya Cik Siti akan bercuti dari sabtu minggu ni sampai ahad minggu depan.  yelah... tahun lepas dah cuti sebelum.  so tahun ni turn Cik Siti cuti selepas.

Okeylah... sebelum nak undur diri, Cik Siti nak hidangkan lagu kegemaran Cik Siti...


No comments:

Post a Comment

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page