Cakap Tak Serupa Bikin

Siti Norshimah Md Yasan | Friday, June 17, 2011 |
Pejam celik pejam celik sekejap je dah hari jumaat kan? setelah seminggu Cik Siti bergelut dengan masalah kat opis baru hari tenang fikiran. Yang paling teruk hari rabu tu... walau macam mana pun dah berjaya Cik Siti tangkis segala masalah... okey dok usah layan cite masalah ni. kalau fikir sampai kucing bertanduk pun tak akan habis punya.

Bercakap.... memang seronok.... pok pek pok pek ada yang mulutnya tak pernah senyap. sampai masa rasa diri tu terlebih sudah mulalah menggelabah... yang paling best dan yang paling kelakar orang yang cakap tak serupa bikin ni.... bercakap mengalahkan YB. semua yang ada nak dicanang. apa yang ada nak dibongkar.... tapi yang sebenarnya kosong!


Biasanya kalau bercakap satu karangan tu nak percaya sepatah pun kadang
kala fikir 2 atau 3 kali. Nak pulak bercakap menggalahkan orang bussiness
berjuta... sorong papan kata-kata tu... bila kita kata buktikan! tak nak lak...
mulalah berjela-jela alasan dia. dan ada pulak yang tak kena dengan
tajuk...

contohnyalah.... aku jual ini jual itu dan aku boleh ternak emas seladang. duit poket tebal tak berusik.... tapi yang peliknya rokok pun mintak dengan kawan... tak faham.... tak faham.... kalau minta belanja kata duit tak masuk bank lagi. kata bussiness ribu-ribu... pukul canang tak ingat dunia. bila orang sergah sikit mulalah menggelabah. Susah orang cakap yang serupa bikin ni. bikin pening kepala je.

Nak percaya ke tidak? Nak percaya ke tidak?

2 comments:

  1. biasa la tu, cik siti
    tin kosong lebih kuat bunyinya berbanding tin yang berisi
    satu dunia dah tahu
    hehe

    ReplyDelete
  2. itulah.... lagi kuat lagi diaorang suka

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page