Satu Bit Masuk Satu Bit Keluar

Teratak pena | Tuesday, June 07, 2011 |


Salam semua blogger.... lepas balik kampung badan letih sikit sebab tahu jelah... jammed sana jammed sini... balik dari Melaka pukul 500 sampai KL 10 malam... penat badan... okeylah... jangan di layan sangat cerita jammed ni.

la ni Cik Siti nak cerita sikit pasal produk Rapid bas. Nampak tak kad Touch N Go kat atas tu? Itu Cik Siti nye kad. sekarang ni Rapid memperkenalkan sistem tiket terbaru yang mana Touch N Go digunakan. satu kali Bit Naik dan Satu Bit Keluar... ingat highway je ada Touch N Go? sekarang bas pun dah ada touch N go... hari tu semasa perasmian dapat juga diskaun... Cik Siti naik bas tambang bas 80 sen jer...kalau nak top up dalam bas pun boleh....

Ini adalah bertujuan untuk memendekkan masa bagi pengeluaran resit yang memakan masa lebih kurang 15 saat satu penumpang. itu kalau mesin okey... kalau tidak mahu lama juga menunggu resit tu keluar. lagi satu jimat kos.... tak perlukan kertas. erm.... tak sangka lak bas sekarang ni dah ada touch N Go.... memang tak pernah terfikir oleh Cik Siti sebelum ni..

apa-apa pun tahniah Cik Siti ucapkan dengan Rapid atas usaha yang dijalankan.

Note: lagi 2 hari kena top up balik sebab baki tinggal 5 inggit je... sebab minimum untuk bit masuk adalah 3 ringgit...

2 comments:

  1. assalam..
    hendak buat Kad kena bayar x??
    kalau kena berapa ye??
    hehehehe..

    ReplyDelete
  2. beli 10 ringgit dalam ada 5 ringgit...

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page