Gambar dulu-dulu

Siti Norshimah Md Yasan | Sunday, February 20, 2011 |



Cuba teka dah berapa lama usia gambar ni? Yang Cik Siti ingat gambar ni diambil masa pertunangan mak sedare Cik Siti. Bayangkan sekarang anak dara die pun dah 18 belas tahun. ha...ha...ha... gambar ni dah berusia 20 tahun. lama kan?

Nak tahu siapa yang ada dalam gambar ni? yang pasti gambar Cik Siti langsung tak ada. sebab masa tu Cik Siti sibuk le... masa tu umur Cik Siti form 2. (pecah rahsia Cik Siti)

Jom Cik Siti kenalkan model-model dalam gambar ni....

Yang baju hijau paling kiri tu le Cik Abang Cik Siti...(malu-malu kucing cik Siti) baju merah yang tak nampak muka tu adik ipar Cik Siti yang baju biru tengah tu jiran kampung cik Siti
Yang baju biru paling kanan Pak sedare Cik Siti yang sebaya
yang baju putih kolar jiau tu le adik Cik Siti yang bertunang ari tu. Cik Izzah... yang sebelah kiri tu sepupu Cik Abang yang bakal tunang bulan 5 ni... yang belah kanan sekali tu pun sedare juge. Encik wahab namanya,
Perasan tak yang baju merah tu? itulah pengantin baru yang baru melangsung perkahwinan masa cuti tahun baru cina ari tu.... ala... post yang pernah Cik Siti publish sebelum ni. yang baju hitam tu sepupu Cik Abang yang baju biru tu pak sedare Cik Siti yang kini berada di arab yang sebelah tu sepupu Cik Siti dan penghabisan sekali yang gigi tak cukup korum tu adik bongsu Cik Siti.... Cik Nurul...


Bila tengok gambar kadang-kala Cik Siti tersenyum sendiri.... betapa seronoknya zaman kanak-kanak ye.....

Note: rasa macam nak undur masa kanak-kanak...

3 comments:

  1. kenangan memang mengusik jiwa
    saya sendiri sering juga mengintai gambar2 lama dalam album

    kadang2 memang boleh tertawa besar
    haha

    ReplyDelete
  2. kalau tgk album lama.... mesti tersenyum sendiri ... kelakar ...

    ReplyDelete
  3. sskali bila belek album lama, bnyk kenangan d imbau smula kan..
    emm..

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page