Mengapa Dinanti Bulan Yang Jauh

Siti Norshimah Md Yasan | Monday, February 21, 2011 |
wah.... tajuk kat atas tu tak menahan. Mengapa dinantikan bulan yang jauh entahkan merenung pungguk di dahan. Mengapa dinantikan bulan yang jauh tingginya tidak tergapai tangan. Tersiratnya kehidupan ukurlah dari badan sendiri. kelak terjerat diri sendiri. tidak salah menanam angan tidak salah mengayam impian, yang penting kita boleh lakukan selagi tidak melanggar prinsip hidup ye... Mengapa Cik Siti berkata demikian? Sebab kita sebagai manusia memang tidak lari dengan nafsu. maksud Cik Siti nafsu membeli... nak kata Cik Siti ni merempat idakle.... tapi hajat hati bak kata orang.

Kalau diikutkan hati, mati. tidak semua yang kita hajati akan kita
miliki. sering kali terhalang dengan masalah kanan dan kiri. hingga
satu masa kita seperti menantikan sesuatu yang tak pasti. sejak dulu hajat
hati tidak pernah dipenuhi. seringkali ingin dimiliki ada sahaja masalah
yang menanti.

Bak kata orang tak salah kalau menyimpan angan-angan...sebab itu membuatkan
kita berusaha mendapatkan. namun kita tidak boleh lupa kita bukan
keseorangan...

huhuhu.... tinggi sangat ke impian Cik Siti nak dapatkan IPad dengan Notebook Apple?

Note: Jangan mare ye... sekadar luahan perasaan...

2 comments:

  1. pungguk je yg menanti bulan..
    hehe..
    oooo.. nk ipad ngn notebook ye..
    usaha la, impian blh jd kenyataan..

    ReplyDelete
  2. hehe
    ingatkan apa la kisahnya tadi

    tak ada la tinggi sangat tu, cik siti
    mungkin je kedai ipad dan kedai notebook apple tu ada kat tingkat 2 je

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page