Cabaran Blogger | “MAIN BALING SELIPAR”

Siti Norshimah Md Yasan | Tuesday, September 20, 2011 |
Sampai bertemu kembali semua blogger yang Cik Siti sayang...

kali ni nak sahut cabaran dari blogger DULU LAIN SEKARANG LAIN dengan segmennya: Cabaran Blogger “NAMA PERMAINAN YANG ANDA SUKA” ha...ha...ha... ini yang Cik Siti suka sangat.... sebab ianya mengimbas kenangan lalu...i love it!

Masa kecil dulu Cik Siti banyak berkawan dengan lelaki. apa tidak pak sedare 3 orang yang lebih kurang sebaya. dan adik ipar yang sebaya dengan Cik Siti pun masa tu duduk kampung. Tinggal Cik Siti dengan member Cik Siti yang perempuan. Walau pun mereka kata tak boleh, tapi kami tak peduli. ada aku kesah. "Nanti kalau sakit jangan nak nangis pulak." first and last warning.

okey, nak tahu apa permainan yang paling Cik Siti suka? jeng...jeng...jennnngggg....



Main Baling Selipar!


Tak perlu modal.... apa yang ada kat kaki itulah dia alat permainannya. Permainan ni semuanya memerlukan kekuatan tangan dan kaki, tumpuan dan juga ketepatan.

Sebab apa? Sebab Cik Siti masa nak baling selipar tu... tambahan pula dapat selipar yang sedang-sedang saja. syok betul kalau kena selipar (Yang disusun berbentuk piramid)dan kemudiannya berselerak. walau pun 'pengkau'(kata orang pengkau tu macam.....senang cerita tak pandai baling!) tapi kena juga tau!



bila dah kena tu.... apa lagi? berterabur lari sebelum kita pulak kena baling
selipar. Belum sempat nak buka langkah seribu.... buk! Aduh! dah kena sekali kat
belakang. Tangan orang lelaki kalau membaling. mahu tak tinggal bekas. masa tu
mulalah menyenggeh macam kerang kerang busuk. Sakit tapi nak main juga.

Bila kenang balik memang seronok masa tu. Yelah... bermain tu tak perlukan apa-apa modal. apa yang ada tu kita orang gunakan...

rindunya....

11 comments:

  1. tapi budak2 zaman sekrang dah tak main lah kak game camni.. zaman Nita rasanya antara yang suam2 kuku je main.. sekarnag budak2 sibuk FB manjang..

    ishk.

    baling tong pun best! galah panjang!

    ReplyDelete
  2. He he jangan cakap orang pompuan, orang lelaki pon kalu kena baling sakit ehhhh.. Tapi control machoo laa... Kami guna bola tenis sebagai alat menyerang. Sakit betul. Ada yang sengaja lagi tu baling kuat-kuat.... Yg tak tahan.. biasaklah menangis.. he he.. Seingat kawe, kawe tak pernah menangis he he... (seingat kawe la :D )

    ReplyDelete
  3. hehe selipar jepun ada yang jenis ringan ada yang jenis berat.. kalau kena yang berat tu mmg rasa berbekas jugak kat badan, kalau kena balingan jarak dekat ahahaa

    ReplyDelete
  4. @Anitaitu le... kalau tanya anak akak mesti dia tak tahu apa tu baling selipar

    ReplyDelete
  5. @Dulu Lain Sekarang Lainsakit...sakit...sakit... huhuhu selalu gak menangis

    ReplyDelete
  6. lepas tu ada yang hilang selipar atau tak nak ambil bila selipar masuk semak
    haha

    ReplyDelete
  7. mmg save budget,.skrg mana ada permainan ni lagi hee..klua da tak semua kanak2 minat ..alahai...

    ReplyDelete
  8. @tehr
    tahu tak pe... dan salah sorang dari mangsa adalah saya...

    ReplyDelete
  9. Saya suka lempar selipar ketika pihak lawan sedang leka bina selipar :-)

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page