Minggu yang BZ

Siti Norshimah Md Yasan | Monday, September 19, 2011 |
Minggu yang lepas memang minggu yang BZ untuk Cik Siti... al-maklumlah... musim raya belum habis lagi... so masing-masing ada agenda yang tersendiri... 16h/b hari tu pergi ke Puchong. rumah adik ipar. dia buat laksa dengan mee hoon singapore... dan Cik Siti bedal mee hoon tu sampai tak ingat dunia.

esoknya Cik Siti kena keje...huhuhu... malam tu lak sedare nak datang bertandang. Cik Siti tak buat apa cuma masak nasi lauk ulam pegaga masak lemak dengan keledek, buat sambal belacan mangga, sambal udang, ayam goreng, ikan masin, ulam serta sup ayam. nak buat rendang dengan kuah kacang memang tak sempat sebab kerja hari tu.

Hari ahad lagi pack. pagi dah bergegas ke Rawang. Makan mee hoon dan juga laksa. Balik tu ke rumah bonda mertua... makan nasi lauk nenas masak lemak ikan masin. petang tu ramai-ramai ke Balakong. Disuakan pulak mee rebus. mata Cik Siti dah layu. Kepala dah berdenyut. Perut dah memulas. Dok tahan juga. Tapi... la tu juga pergi buat appoiment dengan Cik Tan. Huhuhu... lepas ke Balakong, ke rumah Mak sedare Cik Siti kat Gombak dibuatnya mee goreng. tapi masa tu memang Cik Siti dah surrender. Tak makan apa, cuma minta dia air kosong je.

Note: huhuhu sampai la ni badan macam tak sedap je

6 comments:

  1. "Cik Siti tak buat apa cuma masak nasi lauk ulam pegaga masak lemak dengan keledek, buat sambal belacan mangga, sambal udang, ayam goreng, ikan masin, ulam serta sup ayam."
    ni dah banyak ni, cik siti
    nak buat apa lagi
    memang bersemangat kalau ada lauk pauk macam ni
    hehe

    ReplyDelete
  2. tak sedap bdn nk tmbh lagi sorg ke heeee

    ReplyDelete
  3. @surimana ade... kalau ada pun rezeki.... rezeki jangan ditolak

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page