Apa Yang ada pada buku teks

Siti Norshimah Md Yasan | Friday, April 15, 2011 |
salam semua...

kembali kepada kenangan lalu... rasa-rasanya boleh dikatakan semuanya menjalani kehidupan di alam persekolahan. dan yang paling meriah saat kaki ni melangkah ke sekolah menengah. masa ni buku teks kadang kala dah tak tahu subjek apa kerana penuh dengan poster, lirik lagu dan juga hasil tangan yang tiada royalti. cuma menunjukkan bakat sahaja.

bila ingat-ingat lagi ada masa macam best.... dan ada kala tu kelakar juga ada. selalu tanya kawan-kawan minat dengan siapa, kumpulan penyanyi yang mana? pelakon mana? semuanya cerita kadang-kala sampai tak ingat dunia. tapi bila cerita pasal pelajaran semuanya buat muka.


okey le.... layan jelah apa yang ada pada buku teks Cik Siti dulu-dulu.... ha...ha..ha...

Buku teks Cik Siti penuh dengan:

1)Pelakon pujaan Cik Siti masa hingusan:
Leonardo DiCaprio-Suka sangat tengok dia berlakon dalam cerita growing pains... comel sangat. satu lagi yang Cik Siti minat dengan dia sebab hari jadi dia sama bulan dengan Cik Siti he...he...he...


Tengoklah dia masa remaja.... kiutkan?????

seorang lagu pelakon tanahair: Faizal Hussein



2)Lirik lagu yang Cik Siti simpan:
Yang pasti lagu Antara Gadis... memukau sangat
Antara gadis yang ku temui
Kau saja kini dalam renungan
Mungkin kerana dengan senyuman
Terpegun diriku ...

Ketika bayu mencium pipi
Suria pula terasa hati
Kerana dikau sungguh rupawan
Terpaku diriku ...

Mengapakah kau melangkah pergi
Ketika ku masih perlu
Menatap wajahmu kali akhir
Dan lantas menyelam rindu

Antara bebunga yang menyeri hidup
Kau jadi ratu
Antara delima yang menyinar lama
Kau berkilauan




C.I.N.T.A. K.I.T.A. (XPDC)

C.I.N.T.A. K.I.T.A. satu rasa
C.I.N.T.A. B.U.T.A. tak bermata lahirnya
C.I.N.T.A. G.I.L.A. pada harta
M.A.N.A. C.I.N.T.A.. yang sebenar2nya
C.I.N.T.A. K.I.T.A. sampai bila
Manakah satu arah kita sebenarnya dunia

Kita berasmara di dalam cinta yang tak bermaya
Kita berupaya selagi padu janji setia
Kita selami cinta ini kian lama
Telan arus nangis ketawa
Sama rasa pastinya
Walaupun tahu cinta itu tak bermata
Namun masih banyak ada
Yang menawan di dalamnya




Nuri-Ella
Tu... Tu...
Tu... Tu...
Tu... Tu...
Tu... Tu...

Nuri sungguh aku terharu
Bila kau masih dendangkan lagu
Asyikmu yang menghiburkan
Jiwa diwaktu dirimu terjerat...

Apakah kau tak merindu
Pada awan dan bayu
Pada gurun dan rimba... di sana...

Balik jejak sutera
Sekabut syurga sekecil terati

Nuri sungguh aku terharu
Bila kau masih dayukan laguku

Apakah kau kan merindu
Pada awan dan bayu
Pada gurun dan rimba... sahaja...

Demi aku berjanji
Akan membebaskan
Dirimu yang malang
Andai kau pun berjanji
Membawa ku bersama...

Biarpun kabus bergelora dan
Bumi bergegar
Kau tak akan kecewakan diriku
Demi janji kita

( solo )

Demi aku berjanji
Akan membebaskan
Dirimu yang malang
Andai kau pun berjanji
Membawa ku bersama...

Biarpun kabus bergelora dan
Bumi bergegar
Kau tak akan kecewakan diriku

Biarpun ribut bergelora dan
Langit bergegar
Ku tak akan kecewakan dirimu

Demi janji kita...
Akan membebaskan dirimu yang malang
Andai kau pun berjanji
Membawa ku bersama...

Biarpun kabus bergelora dan
Bumi bergegar
Kau tak akan kecewakan diriku
Biarpun ribut bergelora dan
Langit bergegar
Ku tak akan kecewakan dirimu...

Demi janji kita...

Tu... Tu...
Tu... Tu...
Tu... Tu...
Tu... Tu...



3)Group Yang Cik Siti minat:
LInear-popular dengan lagu Sending All My love


satu lagi group:
New Kids On The Block



4)Nukilan Sendiri:
Macam-macam ada.... pantun, sajak, puisi pun ada.... semuanya Cik Siti sumbangkan kat majalah sekolah...

Ada banyak lagi sebenarnya. tapi yang atas tu memang Cik Siti minat sangat...

Korang macam mana pulak?

Note: Gambar semua dia atas Cik Siti senduk dari google...

5 comments:

  1. mana boleh simpan macam2 kat buku teks, cik siti

    tak pasal2 kena pelekuk dengan cikgu nanti

    haha

    ReplyDelete
  2. mula2 cite buku test..pastu lagu hahaha..gud student =P =)

    ReplyDelete
  3. tehr:ha...ha...ha...suke2 aje...
    Far8: :D

    ReplyDelete
  4. pernah kene marah dgn cikgu pasal nih.. huhuh

    ReplyDelete
  5. rasanya ada pelbagai rasa cinta dsana pada pecinta ilmu heee

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page