senyum....

Siti Norshimah Md Yasan | Monday, April 25, 2011 |

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
duniamu berseri.


Senyum.... tak perlukan modal. cukup hanya dengan sedikit tenaga untuk menaikkan pipi. senyuman yang menawan yang si dara pasti terpikat. yang terun pasti tak tidur malam. tak salah kalau kita senyum. senyum ada masa mengeratkan lagi hubungan. dan yang penting senyum dari hati. senyuman dengan kejujuran orang akan tahu. senyum dengan eye contact adalah senyuman yang ikhlas.

saban hari kerja Cik Siti berhadapan dengan orang ramai sebaik-baiknya melemparkan senyuman manis. dan saat senyuman kita di balas satu kepuasan dan tanggapan kita terhadap seseorang itu mula melakar dalam minda kita. biasanya orang yang melemparkan senyuman adalah seorang yang berada dalam keadaan tenang dan gembira.

dan bila saat Cik Siti melemparkan senyuman dan senyuman itu tidak dibalas sudah pasti ada sesuatu yang tidak kena. tak pasal-pasal kena marah free. "Apa senyum-senyum?" itu yang datang dalam keadaan marah.

tapi kalau memang kita dah senyum nak sambut pun payah nak bersuara pun tak nak Cik Siti tak boleh buat apa. nanti kalau senyum sorang-sorang nanti orang kata kita gila pulak. tapi.... tak salah kita sambut senyuman kerana senyuman tu kan satu sedekah... nak buat apa marah-marah ye tak?


kalau masam-masam muka tak bestlah... kena pulak satu tempat kerja... kalau berselisih tu senyumlah.... tak kena bayar pun... Nasib baik adik-adik tempat kerja tu dok senyum je... dan kadang kala tu dok gelak sampai tak ingat dunia...

Okey le.... gigi dah okey... tu yang buat en3 senyum.... kepada rakan-rakan yang doakan tu terima kasih bebanyak...

layan lagu ni ye....

5 comments:

  1. senyum xperlu kata apa-apa... =)

    ReplyDelete
  2. singgah untuk senyummm.. :)

    senyum :) dan

    senyum lagi :)

    ReplyDelete
  3. SENYUM..
    membawa bahagia..
    klo org tak senyum mungkin dia ada mlsh dlm diri..dlm kluga kita tak tahu huuuu..

    tapi ngatkan pd diri kita smula bhwa tak smua org yg tak senyum tu tak baik..sb dia tak bls senyum kita ..tapi mungkin kdaan dia tak mengizinakn dia hpy tika tu huuu

    ReplyDelete
  4. mulai hari ni mrs tehr gi kursus 4 hari
    rasa malas pulak nak senyum
    huhu

    ReplyDelete
  5. amranaiman: memang betul
    Cik Anita: :) :) :)
    Suri: jangan masalah tu kena tempian kat kita udahle...
    Tehr: sabo jelah ye En Ther.... 4 hari je... bukan 4 minggu

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page