Penyanyi Pujaan Semasa Kecil

Siti Norshimah Md Yasan | Saturday, December 11, 2010 |

hari ni 11/12/2010 merupakan cuti khas untuk negeri selangor. seronoknya cuti. Bukan selalu nak dapat cuti hari sabtu. maka Cik Siti layanlah carta Sinar. memang seronok. sebab Cik Siti minat dengan lagu-lagu retro....

Cik siti layan lagu masa sekolah rendah. masa tu lirik lagu pun Cik Siti lebih hafal dari sifir 3. he....he...he... tak kira bila even anak-anak cik Siti pun lirik lagu memang mereka hafa. nak suruh baca buku pun macam kura-kura. Erm.... tak boleh nak marah sangat sebab Cik Siti masa kecik pun macam tu.

Okey, nak tahu apa penyanyi pujaan Cik Siti masa kecik? Noraniza Idris, Raja Ema dengan Salwa Abd Rahman. Tahu tahun bila? tahun 80'an. dah lama kan? Lagu yang paling Cik Siti suka dengar Mengemis rindu-Noraniza Idris, Raja Ema-Angan-angan dan Salwa-satu dua kau. Ala.... lagu yang manja-manja gitu.

Kalau dulu tak kerja , budak higusan lagi, tak ada kerja jadi kaset pun Cik Siti main tengok je. Gigit jari.... Mana ada duit nak beli kan? kalau dengar radio bila sampai lagu pujaan tu main dekat dengan radio. bak kata orang boleh melekat le telinga tu.

Kalau anda bagaimana? mesti ada penyanyi pujaan masa kecik kan?

Okey... layan jelah lagu ni ye....



Note: Pernah tulis lirik lagu Noraniza Idris kat belakang majalah.... Mak menjerit sebatu....

3 comments:

  1. rasa2 penyanyi yang mula2 minat... jay jay
    sebab tengok persembahan pentas kumpulan carefree

    ReplyDelete
  2. haha ingt kan tadi giant yang dimint haha :P

    hehe fatin mint siti nurhaliza hehe

    fatin sedih ni!! ada org x puas ati ngan fatin lagi :(

    ReplyDelete
  3. yan minat lgu rohana jalil.. rayuanku kot tajuk dia.. ms tu drjah 4.. sbb nak masuk ptandingan nyanyi.. start darjah 6 baru terer nak nyanyi lagu2 len.. sbb ayah rekod dlm kaset psg dlm kete.. smpai hafal..

    ReplyDelete

Dah baca sila komen ye... Terima kasih...

 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

Top of page